3 juli 2014

Doonarin

 Ni som följer mig på Instagram/FB kanske såg att halva vårt pilträd for i backen igår, helt på egen hand. Blockerade vägen och allt. Så idag sågade sambon ner. Nu tror jag ännu mindre på att vår uteplats blir färdig i år...
 Den observante kanske såg denna tavla bland tavlorna på min fotovägg. Gjorde faktiskt denna själv! Klippte av Lagerhaus-presentpappret och voila ser det ut som vimplar i ram.
 Fick fnatt och gjorde quick remake i köket. Svarta burken fick flytta till fönsterbordet...
 ... för gråa stjärnburkarna hamnade på väggen! Har länge suckat över tomrummet där bredvid barbordet. Funderat på en till tavelhylla från IKEA. Kom på idag att jag har tre svarta fyrkantshyllor i skåpet, som jag fick i present av fammo & co när de var hit på inflyttningskaffe.
 Perfekt! Och ja, jag fnissade rätt mycket när jag såg vilken färg pärmen på min "Kloka råd och huskurer" var... Så klockrent alltså!
(och tydligen störde det gubben mer än mig att burkarna är olika i proportion till hyllorna...)
 Och såhär ser jag ut, after gym. Orkar inte duscha. Det suger verkligen! Eller njäe, det suger att GÅ till duschen, men sen när jag väl är där står jag typ fem timmar. Classic?
Åt kvarg like a pro: 1 dl vispgrädde + 200 g kvarg + ½ tsk äkta vaniljsocker + 1½ dl hallon. Nam!
Ni visste väl att sommarens stora trend är dip dye-fötter? HAHAHAHA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar