27 juli 2014

Att göra Tuuri

I torsdags knackade Hanna på min dörr lite före nio på morgonen. Vi tog vattenflaskorna i handen, vred AC:n på fullt och rattade iväg Razze mot Tuuri och Veljekset Keskinens butik. Kanske inte den trevligaste dagen att shoppa, i och med en temperatur på runt 30 grader.. Menmen, det gick an! Vi började förstås med glass från Spice Ice. Det mesta på min shoppinglista skulle jag köpa för NNSB:s räkning. Jösses så länge det tog innan vi kom förbi avdelningen med papperstallrikar, dukar, servetter osv. Får nog säga att Hanna hade bra tålamod som orkade med mitt velande och funderande hit och dit, haha! Vi gick några varv och roffade åt oss ett som annat.  Avslutade med inte alltför god lunchbuffet innan vi åkte hemåt igen. En riktigt perfekt roadtrip i gott sällskap. Tack för dagen Hanna, superkul!

 Pepsodentsmiiile!
Vad jag köpte: hårborste, sportarmband till telefon (äntligen!), kastrull, häfte, mapp, glasburk, 2x hårinpackning, 2x resehårskum, tandborste, färgat läppomada, sandaler och en ny börs. Sen köpte vi jordgubbar att smaska på under hemresan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar