27 december 2013

Vad ska jag köpa för pengarna?

Fick en tresiffrig summa pengar i julklapp i år, och har nu suttit ett tag och funderat på vad jag ska handla. Något åt mig själv, något hit hem, något vi båda har nytta av eller något jag faktiskt vill unna mig? Kom ganska fort fram till att de pengar jag fick ska gå till något åt mig, något jag inte ids köpa för egna pengar. Om det blir pengar över ska de gå till något vi faktiskt behöver hit hem. Så då valde jag dessa saker:

En ny pulsklocka, med GPS-funktion. Funderar t.ex. på denna från Gigantti, Garmin Forerunner 210 HR. Någon som har erfarenhet?
 Ett helmalakana till sängen. Största felet med vår säng är att materialet på både bäddmadrassen och sängen är så "glansigt" att bäddmadrassen glider omkring varje natt. Otroligt irriterande! Tror att lösningen på problemet är att sätta ett helmalakana på madrassen och sen ett vanligt madrassöverdrag på bäddmadrassen. Är riktigt förtjust i det med texten, från Jotex. Men liiite dyrt med 79€ för något man ska sova på några år.. Budgetvarianten blir väl då ett likadant utan text, kanske i mörkgrått, för 37€.
Behöver verkligen nånstans att förvara mina smycken, för just nu ligger de huller om buller och jag hittar ingenting! En sånhär skulle passa ypperligt till stilen i vårt hem. Nån som vet var man kan köpa dem? Om de finns mera... Som vanligt är jag liiite efter alla andra med vad jag vill ha!

13 kommentarer:

  1. Ja har en sånde lådo som e star smycken på. Köpt an från Amalia i höstas, å di har ju en massa andra likadana me olika texter. Vi sku köp en sånde som julklapp nu men di va slut, så kanske e kommer mer av di :)

    SvaraRadera
  2. Vi Amalia (dock e ti dyrast Different Design återförsäljarn jäär i trakten sko ja säg men he kostar 17,50€ täär), kanski vi Cityflorist å Calluna (di säljer Different Design men vet int om di har smyckeskrinet) å möjligen vi Sunds (ibland ha di had dem).

    SvaraRadera
  3. Smyckeslådan kan eventuellt finnas på Sisustus IN i Vasa :)

    SvaraRadera
  4. jo har sitt att di finns vi Amalia, men di va slut nu sist ja va in i Årvas. men ska kik på mellandagsrea, kanske e finns nanstans :)

    SvaraRadera
  5. Köpt ande pulsklockon på Gigantti ida! men kan jo it uttal me om ho bra an e. Men an har nåo all funktioner ja behöver å an va it alltför dyr. Fick jo Garmin rekommendera åt me på fb, do kan jo läs tär kommentarerna om do it rejd ha sitt e.

    SvaraRadera
    Svar
    1. va nice, do får säg tå ifall do hendar test an föri månda, mära far ti stan tå :) såg nog kommentaran, he va täför ja kolla liti extra på demde Garmin-klockona.

      Radera
    2. Ja komber antagligen it ti hind gör he, fö ha vaari fökyld no så ja tror it ja iss far ut å test na. Om do vill får do kom å lån å test själv :)

      Radera
    3. ska si om ja hendar, men tror nog an hosomhelst e betär än denhär ja har :)

      Radera
  6. Ett tips för den hala sängen är att köpa vanligt halkskydd för mattor. Effektivt och billigt. Alltså under bäddmadrassen. Finns i handarbetsaffärer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. hade jag inte ens tänkt på, tack för tipset!

      Radera
    2. ft80 heter an ju :D

      Radera
  7. Garmin har ja ingen erfarenhet, men ja e nöjd me min Polar f80! An e ju dyr som f*n och så måst man köp GPS:in skillt, men ja ha no entå vari fruktansvärt nöjd me an! An har en egen funktion för tå man tränar på gym, som to kanske sko kona ha nytta åv. :)
    Svindyr men riktit bra - så ja rekomenderar en toko! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. skåda nog di had polar å, men di va ju dyrari joo.. å sko jo helst vila ha ein me inbyggd gps :) behöver jo itt vara så heevt för me bara ja får veta va ja ha föbränd å ho langt ja ha komi me.

      Radera