13 december 2013

Äntligen fredag!

Vanligtvis brukar dagarna och veckorna rusa förbi i en väldig fart. Denhär hösten har zoomat iväg så det bara puffat om det. Denna vecka tycker jag dock varit den första veckan då vi saktat på farten lite. Vet faktiskt inte vad det beror på, kanske förra veckans långhelg. Men i alla fall tycker jag att det kändes som måndag hela veckan, även om jag önskat att det var fredag. Nå, fredagen kom till slut, och vi började morgonen på dagis med att traska över vägen till skolan för att se på luciaprogram. Ett otroligt välgjort program som sexorna själva komponerat. Stämningsfullt! Traskade tillbaka till dagis och hade en riktigt lugn och skön dag med bara fem barn på plats. En lussebulle till kaffet och sen slutade jag 14:45. Trampade hem bara för att få traska tillbaka till Livsmedel och handla lite inför kvällens middag. Bra när man kollar telefonen innan man cyklar förbi butiken...

För tillfället väntar jag hem gubben (som förresten kom innanför dörren just NU!) för att fixa kvällens mat. Potatisarna är i ugnen men biffarna och såsen väntar på att tillredas. Har diskat undan i köket och tvättat en maskin, ska strax sätta i nästa, och sen är väl dagens deeds i princip gjorda. Till Kimo UF med svärisarna ikväll och fixa inför morgondagens Hjulfest. Hade ju tänkt att ryggen skulle ha släppt inatt och jag kunde ta mig till gymmet ikväll, men icke... Fortfarande lite öm och låst. När jag vänder mig så att det borde knaka stramar det bara till i nedre ryggen. BLÄ fakin BLÄ! Men sitter hellre på soffan och vilar några dagar extra än att göra rygghelfvetet värre igen en gång. Och värre kan det ju definitivt bli...

He va he. Ha en bra fredag allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar