17 december 2013

Tokig tisdag

Nå tjena. Tokiga tisdagen har inneburit jobbdag mellan åtta och tre. Vi hade bara TVÅ barn på vår avdelning idag, fick slå ihop oss med andra avdelningen igen. Så en riktigt lugn och skön dag då jag t.ex. hann fixa julklappar åt barnen och deras familjer. Lite annat smått och gott donade jag med idag också. Via ABC för att fylla den törstiga tanken med lite diesel, och sen iväg mot Jeppis. Naprapaten, åh härregud så han fick det att knaka idag. Så skönt! Men när jag satte mig i bilen och åkte iväg kände jag hur det började kallna och domna i mina fötter och händer - gissar nånting hamnade i kläm och fick cirkulationen "ur bruk". Via Supermarket för att plocka en sallad åt mig, och så till föräldrarna i Nykaabi för att äta den. Hoppade i ridkläderna och bilade iväg till andra sidan ån. Ut på en tur med Elli, så otroligt skönt ikväll. Ordet i mitt huvud hela turen var "chillax". Vet inte varför men... Sen småningom hem till Årvas, duscha, packa de sista julklapparna, äta lite kvällsmål.. Sånt. Nu ska vi kolla ett avsnitt Californication innan det blir sängdags. Häjtå!

Har jag förresten visat er mina nya skor? Så. Fakin. Snygga. Och. Sköna. 19,90 eurosar från Nahkapaikka i Tuuri. Vilket kap av skotönten!
 Och årets julklappsskörd fixad! Fattas bara två paket som vi inte kan packa in förrän d-day.. Och så lite julgodis, of course!
Packade med samma papper åt alla i min släkt och med samma (ett annat) papper åt alla i Kalles släkt. Och så förstås snyggaste pappren på de paket som ska vara under vår egen gran (fick säga åt Kalle vilket han FÅR packa med)...
Och perfektionisten är nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar