29 december 2013

Året 2013 del 2/5

APRIL:
April var en månad som förde med sig så många nya, spännande och intressanta saker att jag knappt kommer ihåg nåt av månaden. Med en mening skulle jag beskriva april såhär: De e mycket nu! Jag hann både göra en Trondheim-resa från skolan, säga upp lägenheten i Jeppis och skaffa ny i Årvas. Vi förberedde inför varmanspremiär och det krigades kring klassresan. Kanden inskickades och presenterades och det var sommarjobbsintervju och dagisvikarierande. Fick veta att jag fått sommarjobb på flyktingbyråns barnhem och var på arbetsintervju för några barnträdgårdslärartjänster. I och med flytten från Jeppis slutade jag städa vid E&Y. Mamma och pappa renoverade i gästrummet, jag övernattade hos moster i Kyrkostrand när de själva åkte iväg på Karibien-kryssning och det var sedvanlig påskmiddag vid mommos. Vi firade både min och Kalles födelsedag, och jag var förstås förkyld en sväng också. Sade hejdå Jeppis och flyttade in hos svärföräldrarna på obestämd tid. Detta firade sambon med att sitta inne en månad i sträck... Ja, ni hör ju, galen månad!
 Första gången jag steg in i Midgård var dagen efter jag kommit hem från Trondheim. Första intrycket var kanske inte sådär "woow, must have!" men stället växte på mig under natten, och följande dag hämtade jag nycklarna. Ett renoveringsrumba utan dess like tog sin början...
 Hanna hjälpte mig att packa ihop på Västermalmsbrinken. 42,5kvm i lådor på 2 veckor.. Yes I did!
I'm sure gonna miss you...
 Jag funderade på nya tapeter...
 ... medan grabbarna rev de gamla!
Vi påbörjade projekt: fönsterfixning. Det visade sig vara värre än vi nånsin kunnat ana!
 Fick äran att vara på killkväll... Kände mig "lite" utanför!
 Mor och fars nya gästrum..
 .. och mitt rum (Kalles) för vem vet hur länge framåt.
Vi firade vappen i Eljasus.
 Jag, Sanna och Eva åkte över till Trondheim i Norge, 6-12.4. En toppenresa som gav många nya insikter och bekantskaper!

MAJ:
 Min kand blev äntligen färdig och godkänd med vitsordet 4/5.
 Vi började förbereda inför varmanssäsongen 2013 med att måla nya grillhuset på talko i Jepo.
Vi körde årets första tävling på Kemora, och jag kom faktiskt till semifinal i en av de största tävlingarna i landet!
Skickade iväg sambon till söderns land och såg honom inte på en månad igen...
Svärmor och Kalles mommo och fammo hjälpte till att fixa trädgården hemma hos oss...
... medan jag själv donade på inomhus.
 Vi ordnade utsparken i skolan.
Vi åkte iväg på studieresa till Split i Kroatien. Och vilken resa sen!
När jag kom hem från Kroatien var sovrummet och lilla hallen färdigtapetserade. Vilken lycka!
 Vi hade klassmiddag och utgång.
Efter tre års möda blev jag äntligen utexaminerad barnträdgårdslärare. Firade med examenskaffe hemma i Jutas.
Jag köpte mig en ny cykel för mina examenspengar.

Annat intressant som hände denna månad var att jag fick mitt första riktiga JOBB! Slutade städa på AK och bodde fortsättningsvis hemma hos svärisarna. Försökte orka den sista tiden som militäränka och samtidigt hålla igång med renoveringen. Vi åt första maj-middag på ABC, och jag var och såg nyaste Fast and Furious på bio med Vicko, som jag inte träffat på vääldigt länge. Snyftade oss igenom de sista skoldagarna och njöt sen av 2 veckor semester innan sommarjobbet. Lyckost jag passade in mina lediga veckor när det var värmebölja här i landet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar