18 december 2013

I väntan på dödsstöten

Sitter bara och väntar på att få feber, förkylning, i värsta fall magafari... På dagis minskar barnen för varje dag som går. Statistiken ser grymt dålig ut inför julhegen.. Idag hade vi tre på avdelningen men fick skicka hem en av dem mitt i dagen. Så nu håller jag alla fingrar och tår korsade och hoppas på att mitt föredetta megasuperbra immunförsvar ska rädda mig. För vem vill ha spysjuka eller feber i julhelgen!? Jobbade åtta till tre igen och stannade kvar en stund och planerade inför kommande termin. Trampade hem i kylan. Tjattrade med Camilla en stund utanför elaffären. Fixade champinjonsoppa till middag. Vattnade blommorna.

Nu ska jag gå och fixa frillan och hoppa i lite fräschare kläder, skrapa rutorna/hoppa på cykeln (har inte bestämt mig vilket som går enklare) och sticka tillbaka till dagis, denna gång på julkaffe för personalen. Tror ni att nån fattar vad som finns i paketet när jag skrivit "Varmt eller kallt, jag visar allt" på rim-kortet......... Ja, det lär ju visa sig!

6 kommentarer:

  1. oh no! :/ Hoppas du slipper elendi! :)
    Jag ha fortfarand int blivi frisk från hedi ja had förra vikon.. Va helt utan röst fre-mån o har fortfarand riktit täppta luftrör o håller på hostar upp lungona så fort ja gör nånting.. o tå ha e blivi bättre från va e ha vari!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja had jo bara sjukt i halsin, he bröjt aldär ut ti na hosto elär fökylning.. så ja gissar nog nestan att e tar me snart, å riktit ådentlit :/ hoppas bara ja sko klar julhäljin utan na skit fökylning!

      Radera
  2. Tycker ja har vari liti småsnoro hela hösten från å till, eller egentligen san ja vart gravid så ja veit ju int om ja bara inbillar me. Men magafari fasar ja no för! I fjol jobba ja på julafton å tå va epidemin som aktivast tär i hela husi, men ja klara me utan e. Så ja väntar e ska koma i år tå, fast ännu har e ju int riktit hunni slå till tycker ja... Peppar peppar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. kanski he bara har ti göra med graviditeten tå? så att he int e som fö me, direkt ja flytta ti Jeppis börja ja var sjuk, va sjuk heila tidin.. visa jo se tå att vi had mögel i skolan :/ no föst böri mett immunfösvar återhämt se från e, å ja har faktiskt vari nästan heilt frisk san i oktober, bara liti sjuk hals å na smått snoro på mornan. så no hoppas ja verkligen an fösvari kickar in!

      Radera
  3. Hoppas verkligen do slipper. Låg jo i magafari på torsdan jag, To ti måndag innan ja kunna äta med nan aptit. Usch fy. Halder tyman att do halder de frisk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja fy, ja sko verkligen int ha tid elär ork fö na sjuko nojust. magafari e nog he allra västa! fökyld kan ja nog helldär tänkas vara på julafton än ti ha magafari :/ vilken tur do had e undan innan julhäljin iaf :)

      Radera