2 december 2013

Julkalendern lucka 2

I denna lucka presenterar jag en låt vars video fått otroligt mycket kritik och smutskastning mot sig, och ja, låt oss vara ärliga, den är väldigt provokativ. Brukar tänka som så, det är bättre att bara lyssna på låten istället för att titta på videon. Det förstör liksom hela konceptet med denna vackra låt.


Även om ni inte klickade på länken listade ni kanske ut att det är Miley Cyrus - Wrecking Ball jag pratar om. Så sjukt fin låt. Känner så igen mig i texten. Men kan inte för nåt i världen fatta varför hon valt den videon hon valt till låten... Nåja, det är som det är. Tycker annars väldigt bra om Miley, har alltid gjort. Redan när hon spelade den irriterande tonåringen Hannah Montana på tv. Och massa finar låtar och filmer hon gjort sen dess. Får nog bara säga hands up för Miley! Provokativ eller inte, hon är en jävligt duktig tjej.

12 kommentarer:

  1. Som sagt, texten är fin. Men ack så svår att lyssna på om man samtidigt ser videon. Rätt "osmaklig" tycker jag :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. håller helt med! brukar bara lyssna på nån av versionerna som har lyrics på YouTube, så behöver jag inte se på eländet ;)

      Radera
  2. Ja har nan konsti känslo åv att mina kommentarer int komber fram na..?

    SvaraRadera
  3. Jag tycker o om Miley! speciellt den här låten, fast håller med att musikvideon e osmakli.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja hon e superdukti! diggar denhär låtin ti tusen. men skådar helst int an, som sagt..

      Radera
  4. Okej, ja tyckt bara att di aldri vart skicka ens, men bra om di kom fram ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. do måst koll no om allt ha komi fram, ja ha iaf publicera allt som fanns under "kommentarer som väntar på moderering":)

      Radera
  5. samma samma :) jag har dock läst na bra kommentarer om låtin/videon som va na liknand med: kärleken till liam jo henne "naken", hon kysser hande hamarn för att samtidigt som hon vejt hur mycket kärleken skadar henne så tycker hon om smärtan. Eller na liknand, liti råddigt förklarat, men om man tänker så, så blir videon kanske liti bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ahaa! tå kanski e klarnar liti.. men i alla fall så föstår jo varenda mänsko att va on än säger så ere mest fö ti provocer ;)

      Radera
  6. Låten är bra, videon har jag faktiskt int sett.

    SvaraRadera
    Svar
    1. tå rekommenderar ja att do int sir an heller ;)

      Radera