12 december 2013

På bio just nu


Till er alla Tolkien-fans där ute: ni har väl inte missat att nyaste Hobbit-filmen har entrat biosalongerna denhär veckan!? Kalle och jag letar som bäst efter luckor i schemat för att hinna till Gloria i Vasa nån kväll. Säg mig, varför har veckan så få dagar, och dagarna så få timmar?! Måste. Se. Den. Nu. Ska bli intressant också nu när jag läst boken före andra filmen, det hade jag nämligen inte gjort inför första. Förstår fortfarande inte varför de gör tre filmer på en 150 sidors bok.. Pängan pängan, antar jag. Men bra för oss Tolkien-töntar!

Följer du med i Hobbit-svängarna?

4 kommentarer:

  1. Jag tycker di bra att skoda, men nan tönt e ja it, meir hande gubbin tå. Men vi ska no å si a nangan nu :) ifall du int fått zbh tå ni ska å skoda kan du ju hämt dem :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ;) it vejt ja no om ja e tönt ja helldär, men diggar nog Tolkiens verk otroligt myki!

      vi ska väl ti Vasa no på lödan på na snabbshopping, kan hör åv me ifall it do har körd genom Årvas föri he :)

      Radera
  2. E ingen nörd, men ha no sitt all filmer hittills (både Hobbiten o Sagan om ringen) o ska no sii denhär nya å. Ha läst Hobbiten o försår int heller hu di ha fått 150 sidor till tri böcker..

    SvaraRadera
    Svar
    1. he e jo liti så att man "måst" si demde filmren, fast man no int sko ha läst bökren. ja tycker supermyki om Sagan om ringen, men har bara läst första boken (nangang i högstadie, sko kanski bod ge e ett nytt försök). Hobbit läst ja i Karibien ifjol, så ska bli kul no ti si dihär två sista filmren, i fösta had di jo tyngd in så otrolit myki extra..

      Radera