19 december 2013

Julkalendern lucka 19

Dags för en till duell, om ni så behagar. I de senaste duellerna har ni varken sagt bu eller bä, så hoppas få åtminstone några kommentarer på denna. Samma låt, olika versioner i dagens lucka. Själv föredrar jag cover-versionen av Shinedown, men visst är Lynyrd Skynyrd en klassiker man inte kan annat än älska. Denhär låten kommer också föralltid att förknippas med när Uffe & Camilla ännu bodde i prästgården. En av de första gångerna jag fick vara med dit på fest spelades och sjöngs denhär låten. Och än i denna dag ger den mig lika mycket rysningar när vi musicerar. En fantastiskt bra låt!

Bra att veta om Lynyrd Skynyrd: Ett band som var aktivt på 60- och 70-talet. Tre dagar efter att de släppt sitt tredje album (1977) var bandet påväg till en spelning när deras plan kraschade. Detta resulterade i att halva bandet omkom. Gruppen återförenades tio år senare med bland annat förra sångarens lillebror som ny sångare. Bandet är aktivt än idag.


VS

2 kommentarer:

  1. Jag tror att blogspot äter upp vissa kommentarer. Jag har någon gång kommenterat, men kommentaren har liksom försvunnit i samma ögonblick jag tryckt på enter.

    Till duellen då. Lynyrd skynyrd är precis som du sa svåra att inte tycka bra om. Men just av dessa två låtar var nog shinedown bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. nämen va konstigt! en annan kommenterade faktiskt samma sak här förra veckan.. har kollat skräpposten och alltmöjligt men inte finns där några kommentarer, måste ju va nåt problem med blogspot då alltså? :/ hoppas de börjar funka!

      Lynyrd Skynyrd kan man ju aldrig hacka ner på, men jo, Shinedowns är snäppet bättre tycker jag :)

      Radera