10 december 2013

Julkalendern lucka 10

En låt, flera versioner. Undrar förstås vilken DU föredrar bäst? Och funderar samtidigt på om jag nånsin ska bestämma mig om det är denhär eller denhär som är bättre. Eller om jag kanske borde göra en egen version.. I duschen låter det jävligt bra i varje fall!

Sen om ni ännu vill fundera vidare och välja mellan fler alternativ finns det ju denhär eller denhär (känner ni säkert igen från Cold Mountain-filmen) eller denhär. Om man är riktigt sjuk kanske man till och med accepterar denhär. Såattehäran.. Lycka till bara! Och mer om Alison Krauss i morgondagens lucka, hinthint.

Förresten har jag bestämt att om -Gud förbanne- min mommo dör innan mig ska jag sjunga dendär låten på hennes begravning. För det skulle hon uppskatta, tror jag. Om den sen funkar med floder av tårar är ju en annan femma.

2 kommentarer:

  1. Jag tror att jag fastnade mest för den Emmylou Harris version. Den femte länken (ja, jag lyssnade på alla) var också riktigt bra. Tycker dock att alla versioner var bra, förutom den sista.

    SvaraRadera
    Svar
    1. tror faktiskt det är Emmylou jag diggar mest också, den har sån känsla i sig! vad bra att du lyssnade på alla :) håller med om att den sista var riktigt kass..

      Radera