31 juli 2019

Julibilder som blev över

Återigen har jag hittat en del "leftovers" i form av julibilder som aldrig fick nåt eget blogginlägg. Enjoy:

"Dagens ungdom"... Saga och Eleonore underhåller sig själva med någon YouTube-video medan mammorna babblar.
 Fick i alla fall EN pion i år! Hoppas på dubbelt antal nästa år då...
En dag när jag kände för att baka, och det som vanligt spårade ur en aning...
 Klippta längder med äppel-kanelsylt!
 Och smarriga solbullar, mm...
 Färgglatt barn! Tycker om färger och mönster på barnkläder, men de måste givetvis matcha på något vis ändå.. hehe.
 Min fina Törnrosas kjortel.
 Älskar vår nya terrassdörr och trappa!
 Sådan far, sådan dotter.
 Mommo på besök!
 När man frågar om svärföräldrarna kan köpa hem fleecebyxor, regnhandskar, strumpbyxor och gummistövlar från Ullared. Haha! 
 Lunch på K.achi.
Vårt evighetsprojekt, grovköket...
 "Poolparty" hos Madde i fredags i värmen.
 Mitt fina fadderbarn Birk, som blivit så stor redan!
 När det blir för varmt i huset kan man alltid rulla ut julmattan och leka i källaren en stund.
 Skönt att simma ute på Långön i lördags, tyckte Eleonore!
 Imse vimse spindel med gamlamommo Eila.
 Gott med grillat på villan!
 En skön cykeltur längs Hyyppin.
 Återigen, sådan far, sådan dotter.
 Mitt lyckopiller <3
 Besökte Strampen med delar av "Kimoshakki" igår. Till förrätt blev det toast med räkor, mums!
Huvudrätten jag valde var Flank steak. Tyvärr var köttet nästan lite väl rött för min smak, men annars smarrigt nog. Beställde en kanna Sangria till också, den slank ner onödigt fort...
 Dessertmänniska som jag är var jag förstås sugen på efterrätt, men måste erkänna att det nog blev lite för mycket av det goda! Mådde illa hela vägen hem..
Så här fint håller Sebastians bror Niklas på och fixar det ute vid villan! Bilden har jag helt kallt stulit av honom, hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar