5 april 2018

De 27 bästa sakerna i livet

Så här min tjugosjunde födelsedag till ära har jag listat de 27 bästa sakerna i livet, enligt mig. Sånt som ger ett leende på läpparna eller annars bara sätter guldkant på vardagen. Utan inbördes ordning!

1. Min dotter
2. Min fästman och klippa i livet, Sebastian
3. Riktigt god mat
4. Sovmorgon
5. Krispiga tulpaner
6. En kall mjukglass i sommarvärmen
7. Ett efterlängtat/bra loppisfynd
8. En riktigt bra film
9. Känslan av adrenalin när man står på startstrecket i en varmanstävling
10. När man uträttat alla måsten och bara får vara resten av dagen/veckan
11. Nytvättade lakan
12. När det är så varmt att man kan gå i shorts utan att frysa
13. Att sitta ute i naturen och lyssna på tystnaden
14. Mitt jobb
15. Sommarsolnedgångar över havet
16.  Ett par riktigt sköna byxor
17. Nyklippt och färgat hår
18. Ostbricka och vin på balkongen en sommarkväll
19. Hus och inredning
20. En cykeltur i kvällssolen
21. Musik <3
22. Zumba
23. Att fastna i en bra bok
24. När man bakat något som blir himmelskt gott
25. Långpromenader med goda vänner
26. Att åka på utflykt med båten en varm sommardag
27. En lång, skön, varm dusch

Det var nu bara de första sakerna jag kom på så här i all hast. Nu ska jag fortsätta underhålla dottern i babygymmet en stund innan det är dags att packa väskan och åka iväg till Vasa på kontroll och lite matshopping. Dagarna blev också lite roligare här nu när jag fick en "radio" av sambon i födelsedagspresent! Läs punkt 21 så förstår ni vad som fattats i mitt liv en tid.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar