20 juni 2017

Det stora vandringsäventyret

I våras beslutade jag och min kompis Louise oss för att under fortsättningen av året ta oss ut på lite ovanligare promenader i nejden. Det finns ju en hel del vandringsleder här i våra hemtrakter, några som vi redan provat på, och andra som vi fortfarande har på vår "bucket list". Dem hade vi då tänkt avverka under sommaren och hösten! Tanken är väl egentligen att testa nya rutter samtidigt som vi får motion. Och så har jag givetvis tänkt dokumentera allt och göra en liten sammanställning i slutändan!

De vandringsleder vi redan testat är Hoppamäki-rundan i Komossa, och Köuros-rundan i Pensala. Sambon och jag har också varit på vandring kring Storbötet i Pensala, men det räknas väl inte under hashtaget "detstoravandringsäventyret" som jag och Louise håller på med... Nå, idag var vi på den tredje av våra vandringar, denna gång till Vitmossens fornområde, i skogarna mellan Kimo och Vörå. Kan säga att det inte riktigt gick som på Strömsö... Roligast var det att komma hem och plugga i pulsklockan till Garmin Connect och kolla hur mycket vi egentligen hade vimsat omkring där i skogen. Kan nog säga att det INTE hade gått så bra om vi inte haft en app med karta tillgänglig. Hrmf. Men väldigt vackert ställe var det!

Ni kanske minns att jag och Sebastian var hit i april?
Perfekt väder hade vi åtminstone!

1 kommentar: