4 april 2016

Vårlistan

Även jag hakar på Carros vårlista. Så kanske blogginspirationen småningom återvänder...

Har våren börjat som du tänkt dig? Nej verkligen inte! Ingen har väl undgått att lägga märke till att mitt liv gjort en helomvändning den senaste månaden... Blivit singel, flyttat, bytt jobb.. Ja livet är allt märkligt!

Hur såg ditt liv ut förra våren? Väldigt annorlunda. Spelade revy i februari (i år i mars), förberedde inför jokkissäsongen, jobbade på dagis i Oravais (nu i Kimo) och rotade runt i rabatterna på fritiden. Sen var jag sjuk mest hela våren också, så nåt tränande blev det inte. Men i och för sig har jag inte hunnit träna så mycket denna vår heller.. Fast det ska jag nog ta och ordna upp ännu!

Hur hoppas du att våren blir i år? Bra! Vill prova på nya saker, träffa nya mänskor, vara glad och lycklig, njuta av vädret och längta till sommaren.

Hur hoppas du ditt liv kommer se ut nästa vår? Oj, svårt! Men tror inte jag bor kvar i denna lägenhet. Har säkert nytt jobb också. Och säkert har jag hittat på nåt annat skoj tills dess också!

Vad är ditt vårplagg nummer ett? Vita sneakers och min laxrosa Didriksons-jacka!

Hur förändras musiken du lyssnar på under våren? Just nu lyssnar jag väldigt mycket på "radiomusik", dvs. populära, nya låtar. Överlag blir musiken kanske också lite gladare och piggare till våren.

Har du några särskilda vårprojekt på g? Nej egentligen inte. Har fått undan allt med flytten, slipper att rensa rabatter och städa uthus och bygga uteplatser i år.. Så tror jag mest ska chilla och njuta. Och TRÄNA! Det får väl bli vårens projekt, få tillbaks lite muskler!

Vad önskar du dig i vår? Lycka. Och lite extra cash på kontot. HEHE.

Föredrar du våren eller hösten? Tycker att varje årstid har sin charm. Men våren är ju förändringarnas tid, så visst är det bättre än hösten när mörkret smyger sig på..

Vem/vad är din vårförälskelse? Tulpaner, helt klart!

 Tre saker som stoppar vårkänslorna: Regnkläder på jobbet, pollenallergi och leriga vägar.

Har du redan några sommarplaner? Yepp, åker till USA! Countdownen står för tillfället på 76 dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar