19 april 2016

Mycket kvar av dagen

Trodde aldrig jag skulle säga det, men FAN vad skönt att vara tillbaks i öppningsskift! Sen jag bytte till förskolan efter sportlovet har jag bara haft samma jobbskift, 7:45-14:45, och visst är det tacksamt på sitt vis, men har nog saknat det där med att kunna ställa veckoprogrammet lite enligt arbetsdagen. Nå, nu blev det så att jag var tredje vecka öppnar, vilket innebär att min dag är slut redan runt klockan två. Och även om det är lite motigt att ha väckning 0600, så är det betydlig skönare i slutändan. Idag t.ex. hann jag både till banken och butiken efter jobbet, och ändå har jag kunnat fördriva nästan två timmar här på soffan. Hur bra!? Imorgon tänkte jag passa på och prova mitt nykomponerade gympass efter jobbet, och på torsdag ska jag återvända till stallet efter över en månads paus. Och sen är det fredag och då kan man ju hitta på vadsomhelst.

Det kanske låter konstigt, men jösses så skönt det är att vara ensam ibland alltså. Bara sitta och dona på med sitt eget, i tystnad, om jag så behagar. Scrolla genom sociala medier utan att känna att jag är osocial. Ensamhet är nog något jag lärt mig att uppskatta och trivas med de senaste åren! Säger hon som var singel i typ fem minuter, tänker ni nu. Jaja. Vi kan gå in på den meningen av ensamhet en annan gång. Tror jag ska powernappa lite nu för att ladda upp för kvällens Pensala-zumba. Känner att jag har en huvudvärk på inkommande. För mycket tankar, ni vet.

Vissa har ju minsann barnasinnet kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar