27 april 2016

Keskiviikko

En onsdag som började med en sju timmars jobbdag åtföljt av två möten innan jag kom mig hem för dagen. Slängde in en Burana och kastade mig på soffan en stund. Slumrade visst till, för när jag slog upp ögonen kom Sebastian hem med en påse mat och ställde sig i köket. Har aldrig hänt förut! Blev bjuden på korvpasta till middag och sen hann jag slappa några minuter innan jag var igång igen. Hämtade maskeradkläder från UF, fick Tossa på besök och så for vi iväg för att testa Jonnys varmansbil. Nå, jag hann ju åtminstone backa bilen av släpet, köra 20 meter och sen gick den sönder när Jonny testade. Får väl vara glad att jag inte kan skruva gånger som denna... De åker iväg till Kemora imorgon på förmiddagen nämligen. Bara att hålla tummarna att den funkar i helgen nudå! Tossa kom in på saft och bulle och massa prat. Alltför längesen vi hade träffats, så vi hade minsann att diskutera!

Nu har jag kalvdans i ugnen och ska kolla ett avsnitt Game of Thrones med han dendär jag delar soffa med. Och så är det en ny dag igen imorgon. Och en spännande sådan! Borde nämligen få veta var jag ska jobba till hösten. Nervös är bara förordet...

 Verkar som om jag börjat samla våreld på köksbordet!?
Jaa-a.. Fråga mig inte hur jag lyckats, men min svärmorstunga har börjat odla svamp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar