12 juni 2013

Ma'am we've got internet!

Nåjaa, äntligen internet i Midgård! Får säga tusen tack till Kalles farbror Anders som fixade! Nu kan jag börja leva som en normal mänska här småningom igen. Om sisådär 8 dagar kanske...

Hänt idag då? Jo, varit i jobbet 8-16. Intressant dag när jag tog mig vatten över huvudet och ENSAM for cyklande med 5 ungar ner till simstranden... Får ju inte berätta vad som händer på mitt jobb, men kan säga som så: he jick itt riktit så smidit som ja had tänkt me! Nå, överlevde gjorde vi i varje fall. När jag kom mig hem klippte jag den sista plätten på gräsmattan som låtit vänta på sig sen i söndags, pga dendär fakin gräsklipparen. Gissar det blir ett samtal till hyresvärden här snart (skulle behöva lite regn först så jag får fotografera när det regnar in i Kalles rum...) för att få saker och ting att hända här i hushållet. Sen kokade jag ägg och åt fil och piroger. Och så installerades internet och sen dess har jag varit fast här. Välkommen tillbaka gamla datanörd-liv, hah!

Ska strax dra på mig motionskläderna och trampa iväg till Brännbergskärr för att möta upp Cila för en promenad. Hade tänkt mig på en 25 km:s cykelrunda ikväll men tappade lite lusten efter turen ner till Hällnäs som inkluderade en flat bakring och en 20 kg:s passagerare 4-5 km i upp- och nerförsbackar... Sen blir det slapp i dagarna två, för nu har jag helg! Ska försöka ignorera att vi har massor att ställa ännu inför lördagens Sorakunkku. Och dit kommer ni ju förstås allihopa! (fast jag inte själv ska köra denna gång) Okee? Okee!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar