1 november 2014

November

Så härligt att få sova så länge man orkar. Vakna till solsken bakom rullgardinerna. Stiga upp i lugn och ro, göra morgonbestyren och mixa ihop ett stort glas med blåbärs-banansmoothie, läsa Aku Ankka utan tidspress. Sätta sig i soffan med nyaste numret av Unelmien Talo & Koti. Bara vara.

Har egentligen inga måsten denna helg, och det är SÅ skönt. Så sällan jag inte bokat in mig på nåt. Sambon och jag ska fira dendär femårsdagen idag med ett Jeppis-besök. Middag på O'Learys och sen The Maze Runner på bio. Imorgon ryktas det att mommo bjuder på middag hemma i Nykaabi, så får väl passa på då! Tänkte slå tre flugor i en smäll och stanna kvar för en Elli-tur efteråt, och sen ska jag väl hoppeligen få bila hem min egen bil. Opeln har inte varit hemma på ganska exakt tre månader... 

Idag finns det en del vi "borde" göra här hemma. Dedär lövhögarna under äppelträdet måste fraktas till komposten innan det fryser. Tyvärr fixar jag inget skyfflande med min rygg, så jag behöver sambon till det. Vad gör han då? Ja, sover, förstås. Han har slått nytt rekord och kommit hem HALV ÅTTA PÅ MORGONEN. Inte till så stor hjälp idag alltså.. Sen har jag en IKEA-palle att bygga ihop, och så börjar jag bli riktigt frustrerad på detdär vitrinskåpet som fortfarande, efter ett år, ligger i sambons rum, omonterat. Just nu är det så fullt i mitt vitrinskåp att jag inte får in det jag vill ha dit. Så ända alternativet är att bygga ihop vitrin två och fylla det med sambons glas och flaskor, som det var tänkt från början. Dock hamnar jag väl att ta in det i vardagsrummet, vare sig jag vill eller inte...

Jaja, ha en skön lördag hörni!

 Fyndade i uthuset igår!
Ett till uthus-fynd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar