29 november 2014

5 saker du kanske inte visste om mig

- Jag dricker INTE kaffe, och har aldrig tänkt börja med det heller. Tycker det är ett ganska onödigt beroende, om jag ska vara ärlig...

- Jag är helt besatt av att borsta tänderna. Får ingen ro om jag inte borstat tänderna före jobbet, eller innan jag går och lägger mig. Dessutom så borstar jag helt sjukt länge! Typ 5-10 minuter. Sådär så att om jag skulle borsta femton sekunder till skulle jag spy av att det är så fullt med tandkrämsskum i munnen.

- Förut så diskade jag alltid besticken med den vassa änden neråt i diskkorgen, men numera har jag dem uppåt. Orsak: Livet lärde mig att det inte blir rent med vassa kanten ner. Hur diskar DU besticken i maskinen?

- Jag undviker griskött så långt det går. Det finns väldigt få grisköttsprodukter som jag tycker om. Korv är ett klart undantag! Mitt stora grisköttshat kommer från barndomen, då pappa, som körde varor åt Snellmans ofta fick hem kött, som han sen inte alls kunde tillreda. Att sitta i (vad som kändes som) timtal och tugga på en seg, äcklig grisköttsbit har satt djupa spår i mig... Får fortfarande trauma när jag ser en kassler!

- När jag åkte flygplan för första gången trodde jag att molnen var snö. När mamma informerade mig om att det är moln drog jag ner kåpan för fönstret och stirrade rakt fram i stolen framför (med skräckslagen blick) tills vi landade. Tack och lov så flög vi bara över till Stockholm!
FUNNY STORY: En familjebekant åkte flygplan för första gången och sa med bestämd röst när de landat: "Mamma, jag tror inte på Gud längre!", och mamman undrade hurså. "För nu har jag varit uppe i himlen, men inte såg jag nån gubbe som satt på ett moln!" (fritt översatt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar