4 november 2014

Doftminne

Häromdagen när jag gjorde mina morgonbestyr kom jag att tänka på Jeppis, och på kandskrivningsperioden. Vet inte riktigt varifrån det kom, men en bild ploppade bara upp i mitt huvud. Igår morse hände det igen, och samma idag. I morse såg jag också en annan syn: Karibien. Gjorde lite kopplingar till vintern 2012-2013 och märkte varför jag såg dessa bilder i mitt huvud - min deodorant! Jag har nyss skaffat ny deodorant, en sort jag inte använt på ett tag. Tydligen inte sen den tiden. Direkt jag sprayade kände jag bara doften av min Jeppis-lägenhet. Tänkte på de oändliga timmarna med kanden. Skjutsades tillbaka till Curacao, Karibien. Allt detta för att jag sprayade lite deodorant under armarna. Doftminnet, tänk att det funkar så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar