26 januari 2013

Tröttsam lördag

Känner mig riktigt krasslig och eländig idag. Började med gårdagens Idrottsgala-servering: Stod i ca 6h i sträck, lyfte massa diskkorgar osv. Sen kunde jag inte somna igårnatt när Kalle snarkade och bredde ut sig så fruktansvärt... Fortsatte med att jag fick nog när jag ännu inte somnat 03:28, så jag tog mitt pick och pack och sov på Idas säng istället. Nå, när jag väl somnat så märkte jag att jag fått med mig fel täcke, så det blev för svettigt! Och så slutade det med att Kalle kom in och väckte mig klockan 10 (alltför tidigt en snuvig lördagsmorgon!) och så har jag varit dyngtrött hela dagen. Hjälpte inte att snyta ur näsan eller tvätta ögonen, det ser helt enkelt ut som om jag gråtit i 2 veckor, och inte sovit på lika lång tid. Hah!

Vad har vi gjort idag då? Tja, vi har varit på kaffe till st1, förstås.. Och ätit lunch på Kaffistogon. Sen åkte vi ett varv till Vörå för att kaffa och lira lite med Benny. (läs: får verkligen ta i med hårdhandskarna kommande veckor, efter allt gott jag ätit denna helg...) Nu sitter vi här vid köksbordet framför varsin dator - Kalle har nämligen en ny. Ska försöka köra över lite bilder från datorn till min externa hårddisk. Och tyvärr är det inte så enkelt som det låter.. USB-portarna i min dator har nämligen fått fnatt för ett bra tag sen, och det verkar inte gå att fixa (man behöver 2 portar för den externa hårddisken, jag har 3 på min dator, men bara 1 funkar) på nåt sätt. Så nu har jag gett upp hoppet om att NÅN ska hjälpa mig med det, och kommit på en egen lösning: Sätter in bilderna på ett USB-minne, sätter externa disken till Kalles gamla dator, för över från USB till disken därvia. Klappat och klart! Inte alls invecklat... Och det är väl ungefär vad jag vet om resten av denhär dagen. Lite mat i magen, dusch, och sen blir det väl nåt påhitt ikväll också. Får se!

1 kommentar: