9 januari 2013

I det vintrigt vackra Oravais



Sitter för tillfället hemma hos svärföräldrarna i Oravais. Känns nog lite konstigt när jag vet att inte Kalle kommer hem från jobbet klockan fyra... Nå, har ju ändå i princip bott här varje helg och sommar i tre år, så inga bekymmer!
Igår var jag i Jutas. Red Elli, dansade zumba, träffade Tossa en sväng. Brukar vanligtvis sova bra, men tusan vad det tog länge innan jag somnade igår! Ännu när klockan slog halv tre var jag vaken... Gissa vem som är trött idag!? Tror nog det får bli en powernap småningom, steg nämligen upp 7:20 imorse... Åt frukost, fixade mig, och åkte sen iväg söderut. Var på ett dagis och bekantade mig lite mellan nio och halv elva. Åkte sen iväg hit till Årvas - och vilket underbart väder det är där ute!

Dagens planer är:
- strecka under viktiga saker i ett kompendium till kanden
- göra innehållsförteckning, rubriker och referenslista i kanden
- skriva lite mer om resan och om året 2012
- ut på promenad med Cila klockan sex
- kolla Fringe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar