22 januari 2013

Absolut favorit


Gjorde min absoluta favoritmaträtt idag, nämligen Johans laxsoppa. Om jag fick välja en maträtt som jag blev tvungen att äta varje dag för resten av mitt liv, så tror jag ärligt talat att det skulle bli denhär! Går inte ens att beskriva hur god den är. Och enkel. Går snabbt att göra. Kostar knappt nåt alls. Och dessutom räcker den länge! Gjorde halvsats och fick 3 portioner att sätta i kylen/frysen. MUMS!

Måste också skryta lite på mig själv... Gick in till stan, städade 1,5h, gick hem, dansade 20 minuter zumba flat abs, gjorde 10 minuter hantelövningar, duschade, plockade ögonbrynen, fönade håret, lagade/åt mat... Nu återstår bara att välja kläder, så är jag redo att köra iväg mot Årvas, via Bennäs för att hämta upp Bönni, på styrelsemöte. Och eftersom jag redan tränat idag, så får jag bara slänga mig på soffan, med smarriga kokosplättar till kvällsmål, och allra första Fringe-avsnitten när jag kommer hem. (Varför har jag förresten inte tänkt på att lägga till en sökruta för flera år sen!?!? Såå enkelt att hitta i bloggen nu!) Vilken awesome dag, liksom!

2 kommentarer:

  1. Tack för dom fina recepten! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. anytime! allti rolit me nya recept, bruk ja tyck :) (fast ja bruk aldri koma me för att prov dem)

      Radera