20 juni 2018

Ett foto i timmen 19/6

Igår passade jag på att dokumentera vår dag, för att kunna skapa ett "ett foto i timmen"-inlägg åt er. Senast jag gjorde det var i april, det kan ni läsa om här. Konstaterar att våra rutiner nog ändrat lite sen dess.. Men vad är väl bättre än lite förändring i den annars så tråkiga vardagen? Häng med en helt vanlig dag hemma med mig och lillan!

8:15 Godmorgon! Nu är det dags att stiga upp, tyckte dottern. Mamman hade gärna sovit en timme till... 
9:15 Barnet fick mat först, och sen var det min tur! Fil med banan och müsli, juice samt två Reissumies-smörgåsar med ost, kalkon och gurka blev det.
10:15 Eleonore tog en 45 minuters tupplur, så jag passade på att vika tvätt och scrolla genom sociala medier en stund.
11:15 Vi övar på magläge! Snart kan hon svänga sig själv från rygg till mage, det är inte alls långt ifrån nu... Från mage till rygg kan hon svänga med hjälp av en liten liten knuff i sidan.
12:15 Bokpremiär för lilltjejen!
13:15 Till butiken för att plocka upp en halv påse förnödenheter, och sen en sväng "runt kvarteret" för att få Eleonore att somna.
14:15 Barnet sover, mamman äter lunch. Denna dag blev det en tacosallad från Fresh!
15:15 Barnet sover fortfarande ute på balkongen, och mamman bakar pecannötpaj och vilar på soffan.
16:15 Eleonore inne på tredje timmen sömn ute i vagnen! Tio minuter efter att jag knäppt bilden vaknade hon.
17:15 Sambon kom hem och jag fixade ihop en snabb middag bestående av kyckling i currysås, serverat med fullkornsris och körsbärstomat.
18:15 Hela familjen samlad på soffan framför Fixer Upper. Pappan i huset var väl kanske inte så intresserad men...
19:15 Smakade en bit av pecannötpajen medan dottern tog en kort 15 minuters tupplur.
20:15 Nybadad och redo för natten!
21:15 Barnet somnade och föräldrarna fick tv-tajm innan läggdags.
22:15 Go'natt! (dock tog det nog över en timme ännu innan jag somnade..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar