21 november 2016

Sleeping is a torment

Nu börjar jag bli riktigt trött på att vänta. På vad, kanske ni undrar? Jo, på vår nya säng. Beställde sängen för över fem veckor sen, och fortfarande har vi inte sett skymten av den. Vi blev först lovade att den skulle komma 24.10, sen blev det skuttat en vecka framåt. När sängen fortfarande inte hade kommit 31.10 ringde jag, och blev informerad om att den var slut i centrallagret. Hur i hela friden kan en säng som finns i katalogen, som vi beställt OCH betalat, vara slut i centrallagret?! Och allra viktigast, varför meddelade ingen oss om det? Nå, det sades att sängen finns i centrallager igen 6.11 och kommer till Jakobstad "tidigast 14.11". Förra måndagen alltså. Tror ni vi fick nån säng? Svar: Nej. Tror ni vi fått nån idag? N-E-J. Basti ringde idag och undrade var sängen är, och då sades det att den kommer till centrallagret i Sverige nästa veckas måndag. Vilket alltså innebär att tidigast om två veckor får vi den.

*infoga så många svärord ni kommer på*

Fattar. Inte. Måste säga att om sängmodellen vi beställt skulle finnas hos nån annan möbelfirma i ungefär samma prisklass skulle jag inte tveka en sekund - skulle avbeställa genast och marschera in till grannfirman i stället. Men tyvärr är det ju nu så att det är precis den sängen vi vill ha och har planerat sovrummet för. Så det är väl bara att bita i det sura äpplet och vänta några veckor till. Och sen hoppas jag för företagets bästa att de ger oss nån slags kompensation för väntandet. För annars ska jag skriva ganska många fula ord om vilken firma jag aldrig köper något från igen. MORRRRR.

Och ifall någon tycker att jag är gnällig och inte borde hänga upp mig på att det "tar lite tid" så kan jag informera er om hur roligt det är att sova två personer i en 120 cm:s säng när 1. båda väger över 80 kg, 2. den ena har ungefär en meter i axelbredd och 3. den andra vaknar varje gång hon behöver svänga sig, vilket är ungefär femton gånger per natt. Hashtag jaharsåstorapåsarunderögonaattjasirutsomendammsugarfastjahasoviåttatimar.

6 kommentarer:

  1. Men vad är det med möbelfirmor numera? Vi väntade nästan tre månader på en soffa som by the way aldrig kom och som vi fick kämpa för att få tillbaka pengarna för. Vi har ännu våra gamla rutisoffor kan jag tillägga, vi fick så lejdon. Och om jag lärt mig något så är det att inte ge en euro innan möbeln står på trappan. Hoppas ni har bättre tur och snart har er nya säng!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, fattar int! Redan principen att man ska betal före man får produkten e ju jättelöjlig.. En garantisumma kan ja gå med på, men nu prata vi om nästan 1000e som ja gärna sku ha lagt på annat under tiden vi väntat! MORR...Om vi nånsin får sängen ska jag va noga med att säg att ja aldri kommer beställ nåt därifrån igen!

      Radera
  2. Vi beställde sängstomme och madrasser från Ikea. Leveransen var framme på 2 dagar :). Jag blev verkligen överraskad att det gick så snabbt!

    SvaraRadera
  3. Vet hu det känns! Var sådär när vi beställde köksbord+ stolar från samma firma och när vi äntligen fick det var det sönder. Vi fick skicka tillbaka 2 stolar+ bordet! Om jag minns rätt fick vi tjata oss till ersättning:/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Minns att när jag beställde soffa från samma firma för 1,5 år sen så tog det lite längre än de sagt vid köpet.. Men då snackar vi 2-3 veckor, och int 6-7 som de nu handlar om. MORR!

      Radera