1 november 2016

Bästa serien just nu

Inbiten serienörd som jag är, blir jag lika glad varje gång jag hittar nån ny serie att följa. Och ännu bättre ifall den är riktigt bra, sådär så att man fastnar och aldrig vill komma sig i säng om kvällarna... Tidigare i höstas tipsade min mamma om en serie hon börjat kolla, Blindspot. Tyckte det lät intressant, men glömde sen bort det, tills Sebastian en kväll för några veckor sen frågade om vi inte kan börja kolla nån ny serie. Det tog inte länge så var vi fast. Nu har vi snart tittat igenom allt som finns att se (säsong 1 plus några avsnitt på säsong 2), och det är bara såå spännande!

I korta drag handlar Blindspot om en "Jane Doe" som hittas i en väska på Times Square i New York. Vid liv, men hon har inget minne, och hela hennes kropp är tatuerad. FBI-teamet som tar hand om Jane börjar lösa brott med hjälp av tatueringarna på hennes kropp. Förstås finns det också mycket annat däromkring, men det kan jag ju inte avslöja.. Säger bara, om ni är som jag och tycker om spänning/brott/mystik i serier, så är detta serien för er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar