11 november 2016

Fredagsnöjen

"En morgon när vi vaknar är hela världen vit" stämde verkligen in denna morgon. Vaknade upp till en vit vintervärld. Och som jag älskar det! Är kanske inte så stort fan av alltför många minusgrader, men snö får det gärna finnas, och mycket. Dagarna känns ljusare och humöret hålls uppe med ens lite snö på marken.

En ganska lugn jobbdag idag. Barnen hade fredagsfeelis och jag stekte bananplättar till mellanmål. Hemma strax före fem. Sebastian och jag kockade ihop en god fredagsmiddag och slappade sen på soffan en stund. Åkte iväg till Kimo för att hälsa på svärisarna. Ett vinglas och lite kortspel så hade den kvällen gått. När vi kom hem gick älgjägarn givetvis och lade sig, så han ska orka upp imorgon. Vi håller tummarna för att det är sista jaktdagen! Själv började jag sortera igenom "stora jullådan" (har en liten också, därav namnet, och dessutom en låda med endast jultextilier). Konstaterade att det nog blir en lite annorlunda jul i år, mot vad jag är van med. Men det känns också kul, att få julpynta ett helt nytt ställe! Åtminstone behöver jag ju inte vara bekymrad att jag har för lite julpynt...

Nu ska jag småningom söka mig i säng. Imorgon har jag inga stora planer förutom att fortsätta sortera igenom mina julsaker, plocka ihop lite loppisgrejer, samt gå på möbelspaning med svärmor. Ska försöka njuta av den lediga tiden bara. Och hoppas att min förkylning endera skulle bryta ut eller försvinna ur kroppen... Har varit halvkrasslig hela veckan, och vet inte om jag ska vara hemma och vila eller ta mig ut och anstränga mig riktigt. Får väl prova mig fram, helt enkelt!

 Hej mitt vinterland.
 Fredagsbiffen. Med bea, förstås!
Man kan aldrig ha för mycket julpynt, eller hur var det..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar