25 juli 2019

Sommardagar

Sommaren visar sig äntligen från sin bästa sida, men jag kan inte låta bli att undra varför det alltid ska vara det ena eller det andra här i landet.. Plus trettio och vindstilla, eller tjugo sekundmeter och åtta plusgrader. Det finns liksom inget mittemellan!? Visst är det härligt med sommar och sol, men åtminstone jag lider nog när det blir så här varmt som det är idag! Jag menar, 29.5 grader, då vistas man inte utomhus särskilt långa stunder mitt på dagen... Tack och lov i alla fall att vi får det att hållas någotsånär svalt här inne! Lider nog verkligen med alla som bor i lägenhet, minns ju så väl förra sommaren...

Just i dag passade vi på att åka iväg till Vörå på sommarens sista sagopicknick vid Rasmusgården. Det var verkligen H-E-T-T! Barnet fick i varje fall leka av sig en stund och mamman hade något annat att fundera på. Sen svängde vi in via Kaffikåppin på lunch, och så handlade vi veckans tre matkassar på S-market innan vi styrde kosan hemåt igen. Barnet somnade förstås i bilen, och så lyfte jag över henne i vagnen och skjutsade in henne i garaget. Och där sover hon så sött ännu, nästan två timmar senare. Själv har jag bara tagit det lugnt och vilat under tiden. Har varit ovanligt trött sista veckorna, kanske det beror på värmen, och mina få timmar nattsömn..

Förde över en hel drös med bilder från telefonen nyss också, och tänkte skapa några inlägg med bilder ni "missat". Här kommer några av dem:

På sagopicknick med Musmamman och Mamma Mu.
 Programbladsutdelare/biljettkollare på Kyroboas.
 En stund i dagislekparken.
 Plockade fram solstolarna! Eleonore fick en alldeles egen liten stol av sin mommo.
 Besökte torgloppiset på Jakobsdagar tillsammans med Louise i måndags. Det var VARMT! 
 När man en gång är i Jeppis är det ju förstås Café Skorpan som gäller!
Tyvärr hade vi redan ätit glass på torget, men annars hade det nog blivit en smarrig Skorpan-glassportion.
 Barnet fick äta lunch...
... medan vi vuxna tog "lunchfika". Köpte också hem en påse kanelbullar - världens godaste bullar om ni frågar mig! 
En kvällstur på cykeln ledde oss till simstranden i Komossa, "Tjärudalin".
 En av oss var överlycklig över att få doppa tårna en stund!
 Poolparty hos oss i fredags.
 På kvällen hade vi Madde och Rico med familj på grillat. Superskön kväll, och måste skryta med att vi verkligen lyckats med köttet den här gången!
 Till efterrätt bjöd jag på vitchokladcheesecake, sommarens bästa kaka! 
Madde fångade Birk och Eleonore på bild också.
 En sväng ut till villan på söndag.
 Barnet, hon skulle givetvis bada!
 Köpte en låda med blåbär, så slapp jag tampas med myggorna i skogen. Mitt blåbärsälskande barn var ivrig att hjälpa till med burkarna! 
 Kvällsdopp vid Vinlax tillsammans med Madde.
 Mina Dahlior tycker tydligen om värmen!
 Häromkvällen när det kom en regnskur trots att solen sken. Syns inte på bilden, men regnbågens vänstra ända landade i vårt skogsbryn!
 Att dansa i vattenpölarna efter regnet var superskoj tyckte Elle.
 Jag har till och med hunnit sitta ute i solstolen en stund. Tänk he!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar