4 juni 2018

Fyra dagar in i juni

Den fjärde juni, och utanför fönstret är det värsta stormen. Fortfarande soligt, men absolut inte varmt! Det fick jag erfara då jag gick på en kort promenad med vagnen efter dotterns HVC-besök. Hade tänkt gå lite längre, men fick nog ge upp halvvägs och svänga hemåt, då min nacke blivit väldigt känslig för drag.. Skulle ha behövt halsduk idag! Dottern ja, hon ligger och sover så skönt i vagnen, så därför har jag möjlighet att skriva några rader hit i bloggen. Vi var på 3 månaders kontroll idag, och hon fick sina första vaccinsprutor. Lite ledsen blev hon, men väldigt tapper ändå! Ska hoppas vi klarar oss undan feber och massa gnäll.. Men har för säkerhets skull inga som helst planer varken i kväll eller på hela dagen imorgon. Ifall att det kommer biverkningar alltså! Kvällens middag har jag redan varit duktig och förberett; laxsoppa och havrebaguetter blir det denna måndag.

Hoppas ni får en skön vecka!

 Sebastians kusin Britt-Marie kom med ett så fint paket åt Eleonore. Det innehöll påsklakan, dynvar och två stickade plagg. Otroligt vad det finns duktiga handarbetare! Själv kan jag inte ens sticka en halsduk eller lappa ett par byxor... 
 Så ljuvliga!
 Mest upprepade meningen hemma hos oss just nu: "Elle, ota ne kädet pois suusta!". Men tå he e jo så gott mamma...
Sambon tycker att vår säng är för hård (själv tycker jag den är för mjuk...), så han skaffade sig en tio centimeter tjock bäddmadrass till sin sida. Stör mig något fruktansvärt! Både utseendemässigt, och när jag ska sova...

1 kommentar: