11 juni 2018

En helg i bild

 Helgen började med ett besök till Solstrands trädgård i fredags. Kom hem med en del sommarblommor!
 På kvällen hoppade jag i en taxi tillsammans med kollegorna och styrde kosan mot Faros i Vasa för att fira köksan Marita som går i pension.
 Förrätten var en smarrig sparrissoppa.
 Entrecote med potatisgratäng och rödvinssås till varmrätt för min del...
 ... och rabarberparfait till efterrätt.
 De hade dukat med så vackra pioner på vårt bord!
 På lördag hälsade vi på hos mina föräldrar, men det har jag tydligen inte fångat på bild.. Bara lilltjejen i sin Marimekko-body, som jag givetvis matchade med min likadana långärmade tröja. Hehe.
 På söndag blev det båt- och villapremiär för Eleonore, då vi åkte ut till svärföräldrarnas villa en stund.
 Elle och fammo.
 Inte alla som får ligga på köksbordet...
 Vi gjorde hamburgare och franska till middag, och så hade jag bakat en knäckig rabarberpaj till efterrätt. Sebastian och jag badade också bastu, skönt!
Härligt väder blev det förstås när vi åkte hem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar