5 juni 2018

Maddes fruhippa

"One does not simply get married and get away without a möhippa", kunde man ju säga. Min kompis Madde, som i all hemlighet gick och gifte sig i december, blev överraskad med en fruhippa i söndags. Vi närmaste vännerna hade bokat Berny's i Replot för mat, umgänge och lite badande. Och det blev en riktigt trevlig kväll på alla sätt och vis! För mig var det första gången jag var borta från Eleonore mer än några timmar, men det hade gått så bra med pappa och fammo, att jag inte hade något att oroa mig över. Tack till alla inblandade för en lyckad kidnappning!

Utsikten från kabinetten, där vi höll till.
Tips tips på alkoholfri skumpa: Rosé Pommac. Väldigt gott!
Cila (och Maria) hade gjort en sån fin syrenkrans åt Madde.
Jessica stod för kidnappningen...
... och vi andra hade pyntat och ställt till festlokalen lite.
Surpriiise!
SKÅL!
Till förrätt åt jag getosttoast. Riktigt smarrigt!
Varmrätten var oxinnerfilé och rostad potatis. Också väldigt gott!
Till efterrätt valde jag chokladkaka. Mums!
Maria hade fixat ihop en lek där Madde skulle välja vem hon skulle ligga med, vem hon skulle gifta sig med och vem hon skulle döda, på varje rad. Vår uppgift var att försöka tänka som Madde! Kan säga att min taktik att välja som jag själv tycker tyvärr inte funkade.. Fick endast 9/18 poäng!
Madde fick sen ge oss "rätta raden".
Foto: Maria
Lillon hade gjort en rolig frågesport, som också Rico svarat på. 
Foto: Maria
 Hela gänget!
I badtunnan!
Foto: Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar