1 juli 2015

Sommarblommor 2.0

För den som inte orkar se en till bild från min trädgård, vänligen avlägsna er - jag har nämligen köpt och planterat mera! Som om det inte räckte med det jag hade från förr...

Amplarna var nedsatta till 12€ vid Solstrands, så det fick bli en snöflinga i år också!
Vid Sunds köpte jag en till Mårbackapelargon (+ kruka), och vid Solstrands blev det en jordreva som jag hängde i en liten ampel.
Dendär superduperfina ampeln jag köpte vid Lindell flowers tidigare i sommar då? Ja den är så gott som död...
På söndagens loppisrace hittade jag tre olika mjölkhinkar, så i dem planterade jag lite smått och gott. Tyckte det blev riktigt snygg helhet!
Inhandlade en ny blomkorg vid Plantagen, och gjorde en liten plantering till brunnen.
Inget hopp för dedär pelargonerna i dethär vädret, inte...
Lekte förresten liemannen och kapade ner massa irriterande kvistar.
Snart tar dedär jävla almträden över hela grusgången också!
Hur det går med min rabatt? Tja, den borde verkligen få lite kärlek, värme och vatten...
Rosorna har i alla fall börjat blomma lite smått, fast det såg dåligt ut där ett tag!
Och uteplatsen? Ja, ska jag vara ärlig tror jag det ser ut sådär ännu nästa år, om sambon får bestämma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar