28 juli 2015

Mitt liv i siffror

Med inspiration från Radio Pleppo, som vi lyssnade på x-antal timmar på väg till och från Tammerfors i helgen, har jag nu knåpat ihop en lista med en kort mening från varje år av mitt liv:

När jag var 1 år flyttade vi till egnahemshus 
När jag var 2 år lärde jag mig att prata
När jag var 3 år blev jag storasyster
När jag var 4 år blev jag kär i min granne
När jag var 5 år började jag dagis
När jag var 6 år tyckte jag om Spice Girls
När jag var 7 år började jag i finskt lågstadie
När jag var 8 år tyckte jag om att läsa böcker från Pollux
När jag var 9 år var hästar mitt största intresse
När jag var 10 år var MTV det bästa jag visste
När jag var 11 år reste vi till södern för första gången
När jag var 12 år var granntvillingarna mina största förebilder
När jag var 13 år började jag högstadiet 
När jag var 14 år slutade jag vara kär i min granne
När jag var 15 år inledde jag mitt första riktiga förhållande
När jag var 16 år började jag Yrkes
När jag var 17 år gick jag ner 22 kg
När jag var 18 år var livet som bäst
När jag var 19 år flyttade jag hemifrån
När jag var 20 år fick jag en egen gitarr
När jag var 21 år var jag ordförande för en studentförening
När jag var 22 år började jag jobba som barnträdgårdslärare
När jag var 23 år älskade jag att gå på gym
När jag är 24 år vet jag fortfarande inte så mycket om livet

Hänger ni med på utmaningen? Sprid gärna vidare och kommentera i detta inlägg ifall du gjort "mitt liv i siffror"-listan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar