27 augusti 2014

Mellan regnskurarna

Morgonens promenad blev inställd på grund av ösregn. Hörde redan när alarmet ringde nollsexhundra att det smattrade mot rutan. Gick i varje fall upp och kollade ut genom balkongdörren, och ja, vattnet forsade nerför Kyrkbacken. Bara att dra täcket över sig igen och sova vidare en timme. Liftade med sambon till jobbet idag, för att slippa cykla i ösregn. Dagen flöt på rätt bra med jumppa, intressant samling, sånger, pyssel och ommöblering. Tyvärr kunde vi inte gå ut på hela dagen på grund av regnet.. Plötsligt var klockan 15:40 och jag hade till och med varit femton minuter över planeringstiden. Så går det när man har nåt roligt på lut! Liftade hem med Katarina och satt en bra stund och pratade i bilen innan jag steg ur. Saknar nog att jobba med Kata!

Väl hemma så rotade jag i kylskåpet - ja, det tog inte direkt länge eftersom man kunde räkna antalet produkter i kylen på två händer... Det blev fiskpinnar och sallad då. Fyllde vattenflaskan, packade väskan, hoppade i kläderna och gummistövlarna och traskade uppför lokalbacken. Klockan var vid dethär laget halv fem och jag ringde upp svärfar och frågade när han hämtar mig. 17:40 blev svaret så jag fick verkligen speeda på. Skippade första övningen och körde bara tre serier istället för fyra, så jag skulle hinna genom programmet. 40 minuter senare traskade jag hem igen, duschade snabbt, hoppade i kläderna och så hämtades jag. Vi styrde iväg mot Jepo för kvällens Rapakunkku-möte. Åt nötter och vindruvor medan de andra smaskade i sig kex och muffins, får väl nog vara lite stolt! Hemma runt nio.

Då hade jag tänkt sätta mig ner och bara slappa, men sini nähepp, det föll inte i smaken ikväll! Imorgon ska vi städa så jag tänkte snabbt röja undan mina grejer i Kalles rum. Nå, det slutade med att jag städade det mesta av skåpen där i rummet, gick igenom, kastade och sorterade. Det som jag hade tänkt göra under semestern, men aldrig kom mig för... Nå, nu är det rent och fint igen! Och jag har till och med lokaliserat lite saker vi behöver inför resan, såsom spelkort och solbrillsfodral och extra minneskort och min resedagbok. Tydligen hade vi en Turkiet-plastficka också! Allt kan man hitta i vårt "kontorsskåp"... Nu är det bara det bästa kvar: SOVA! Och jag hoppas på bättre väder imorgon 6:45..

Kato, mulla on PEPPU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar