18 augusti 2014

Always such busy mondays

Alltid så bråttom på måndagar. Men jag är okej med det. Jag till och med gillar det. En jobbdag mellan 8:30 och 15:30. Stannade ännu kvar en halvtimme och klädde på ungar kurakläder och klippte lite papper som ska lamineras. Sen hemcyklandes mellan regnskurarna, in via Livsmedel för två kycklingpaket och så snabbt hem och fixa kycklingsås och ris. Lämnade all undanplockning åt sambon, tog träningsväskan under armen och hoppade i bilen. Hemma i Jutas böt jag snabbt om och bilade iväg till stallet. En timmes tur med Elli-tanten, som på något vänster lyckats få lös sin nyditsatta sko... Hrmf. Nå, det blev en lugnare tur, men lika skönt för det! Hann pusta ut en stund och äta en skål yoghurt med müsli innan vi bilade vidare till Jeppis. Efterlängtade Anna-zumban var förstås lika härlig som vanligt! Fick kanske inte upp pulsen lika mycket som jag brukar, men svettigt ändå.


Nu är jag hemma, nyduschad och en kastrull risgrynsgröt på spisen. Sambon sitter och fyller i anmälningsuppgifter för helgens jokkistävling på Kemora, och jag väntar att få gå och lägga mig. Underligt nog orkar jag mycket bättre när jag stiger upp tidigt och går på min morgonrunda. Men till kvällen är jag tröttare. Och glad är jag för det! Brukar ju annars ha väldigt svårt att somna om kvällarna.

På tal om Jokkis så tycker jag ni ska pallra er till Jepo imorgonkväll där runt klockan 18. Då kör vi nämligen föreningsmästerskap på Måtasberget! Själv ska vi försöka få igång Toyotan och brassa till det lite. Tänkte försvara min titel för två år sen, då blev jag nämligen föreningens dam- och juniormästare. Få sii tå.. Ni kommer väl och hejar? Helt gratis är det också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar