22 december 2017

J U L L O V

Två dagar till julafton, och jag släpade med mig tomten hem från dagis för att spendera fyra dagar hemma. Årets jullov det då.. Sen jobbar jag tre dagar, är ledig tre dagar, jobbar fyra dagar och så är det då dags för semester + mammaledigt. Spännande tider! Orka orka lite till, mantrar jag för mig själv...


Julgranen, ja den släpade vi in och klädde igår kväll. Måste nog vara den fulaste julgranen jag haft i hela mitt liv. Kanske till och med fulaste granen jag nånsin sett, speciellt om man tittar på nära håll. Får väl hoppas att den fortsätter barra i samma takt så får jag slänga ut den före nyår. Fyadåådi! Men en gran ska det ju vara, så det får väl duga... Åtminstone passar den storleksmässigt betydligt bättre här hos oss än förra årets gran! Även om den var femhundra gånger tätare, grönare och finare.

Julhelgen är alltså i startgroparna, och jag har två programpunkter att avverka innan jag kan titulera mig redo för julafton på söndag: Julfrid i Oravais kyrka i kväll klockan 20, och sen baka tre satser jullimpor imorgon. Sen får julen komma bäst den vill!

1 kommentar:

  1. Hahah, du sku se vår gran! Kan nästan lova att han ser värr ut en eran xD Blev lite miss för vår del iår me granen... :p

    SvaraRadera