12 december 2017

Days gone by

Flera dagar sen jag bloggat i "realtid", det ni läst de senaste tre dagarna har faktiskt varit tidsinställda inlägg.. Men nu tyckte jag att det kunde vara på sin plats med en helt vanlig vardagsuppdatering om vad som hänt och händer i mitt liv.

Idag har jag jobbat som vanligt mellan halv åtta och halv fyra ungefär. Vi håller på och övar inför julfesten för fulla muggar, på torsdag kväll smäller det! Sambon och jag hade tid till rådgivningen klockan 16 för faderskapserkännande. Så nu är det "officiellt" då, vi har delad vårdnad av bebben och ska dras med varandra de kommande 18 åren, fast hur stridande vi skulle bli. Haha! Kvällens gourmetmiddag var uppvärmd korvmojj (pasta, morötter, stekt lök, korv och vitsås ihopblandat) och klementiner till efterrätt. Nu är det varsin sida av soffan som gäller resten av kvällen då. Eller ja, vi har faktiskt tänkt vara nostalgiska och prova göra fattiga riddare av en gammal brödbit som kvällsmål än idag.

Om ni undrar vad jag gjort den senaste veckan då så kan ni få se det i bild i stället:


Självständighetsfrukost med hemgjord fil och nybakta morotsscones.

Självständighetsdagen bjöd också på glöggmys och jacuzzi hemma hos Maria
En julhylla i sovrummet.
Fredagens middag åt svärfamiljen.
På lördag kväll hamnade jag på min egen babyshower. Lovar att berätta mer om den i ett skilt inlägg!
Söndag innebar traditionell julshopping tillsammans med familjen i Tuuri.
Givetvis börjar man shoppingdagen med en pyörremyrsky från Spice Ice!
Så fint vid Keskinens nu när renoveringen är klar.
"Vår årliga julshopping giv oss idag". Kom hem med så gott som alla julklappar!
Allt detta fina fick jag/vi/bebben vid min babyshower. Så tacksam <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar