25 maj 2019

På nattvandring i Öja

Förra veckans lördag plockade Johanna (en av "mina mamas") upp mig vid ABC, och så styrde vi kosan mot för mig helt okända trakter, Öja. Där hämtade vi ut våra nummerlappar för att delta i evenemanget Öja nattvandring. Vi hade anmält oss till den kortare sträckan på 12 kilometer, för att den längre på 22 kändes lite väl övermäktig.. Med facit i hand var det nog nästan för enkelt, men skulle absolut inte ha orkat gå nästan lika långt till. Så ifall det kommer en mittemellansträcka på exempelvis 16 km nästa år är jag med på noterna!

Startskottet gick klockan sju på kvällen, och tillbaka var vi ganska exakt 21:45. Efter de första sex kilometrarna var det paus med köttsoppa, och efteråt skildes de båda sträckornas deltagare åt. Enligt min mening var det hemvägen som var alltför lätt, då det mest gick på skogsvägar, grusvägar och bara minimalt i skogen. Men eftersom det började skymma, och vi var lagom möra i benen, kanske det var lika bra att det inte var lika mycket stenar och rötter att kliva över som på första delen av vandringen. En riktigt fin upplevelse, som avslutades med picknick vid den vackra hamnen, innan vi styrde kosan hemåt igen.

Sorry damen i bakgrunden för att du hamnar med på min blogg.
No far vi! Vi var kring 400 som deltog i vandringen, i perfekt väder!
Härligt ute i skogen!
Vi bänkade oss invid elden och avnjöt vår soppa.
Brukar inte vara nåt stort fan av köttsoppa annars, men denna var nog god där och då.
På hemväg.
Vandringens start och mål var vid Öja byacenter.
Gott med banan och nötter i solnedgången.
Vi klara e!
Hit tror jag bestämt vi ska återvända i sommar!
Tack för ett välordnat evenemang!

1 kommentar: