10 december 2018

Två veckor till jul

Ny vecka, nya möjligheter! Dessutom bara två veckor kvar till julafton.. Tyvärr regnade min julfeelis bort tillsammans med snön, men kanske den hinner återuppstå ännu.

Vi har en riktig långhelg bakom oss, då sambon varit ledig fyra dagar. På torsdag, Finlands självständighetsdag, var vi mest hemma och gjorde inget speciellt, men på fredag hade vi planerat in en Vasa-resa. Hämtade hem lillans nya bilstol, köpte golv och beställde golvlister, lunchade på Amarillo och veckohandlade på Prisma.

Vad är väl en bal på slottet..?

På lördag var det dags för den årliga julshoppingen i Tuuri tillsammans med min familj. Audin, som vi fått igång på torsdag kväll och använt hela fredagen bestämde sig för att dö igen en gång när vi skulle åka iväg. Då var det bara att röja lite skit ur Opeln, bälta fast babyskyddet och tränga sig in. Kan nog säga att jag skulle absolut inte vilja ha nån mindre familjebil än vår A6:a... Hohho! Nå, till Tuuri kom vi oss, dagen gick bra, och hem kom vi med några julklappar och annat välbehövligt. Igår var det då dags för den årliga pepparkaksbakningen hemma i Jutas. Cirka 560 pepparkakor blev årets saldo! Sen avslutade vi långhelgen med babysim på Norrvalla.

Julshoppingen till ära provade vi sittdelen på vagnen. Fick godkänt! Om än jag tycker att vagnen är hundra gånger fulare nu...
Lunch på Vesa's Pizza & Grill, kan varmt rekommendera deras Ruisburger!
Lilltomten fick gunga en stund medan vi andra bakade pepparkakor.
 Tror ni det räcker..? (vi är 4 familjer som delar, no worries!)

Den här veckan började lite trist med att bärgningsbilen kom och släpade iväg bilen till verkstan. Gissar att våra julklappspengar går åt till det i år, alltså... Suck! Barnet sover som vanligt ute i vagnen, och jag har passat på att tvätta några maskiner med kläder. Grått och trist och väldigt halt ute, så jag tror vi stannar inomhus idag. Hur tråkigt det än må låta.

I morgon kommer golvgjutaren hit och gjuter in golvvärmen i sovrummet, och på fredag eftermiddag har jag tid till fysioterapi för att kolla upp mina sjuka skulderblad och domnande händer. Men annars är det inte mycket antecknat i kalendern för denna vecka, vilket är rätt skönt så här i julstress-tider. Till helgen är det sen examenskaffe och julfest, och så borde vi verkligen börja få upp tapeterna i sovrummet. Sängen kommer nämligen nästa vecka!

 Hejdå Audin, hoppas vi ses snart (och att det inte blir en alltför dyr historia)!
Vart går skorna med barnet?! Eleonore fick prova sin fars gamla skor, som vi hittade på vinden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar