10 september 2018

Monday mood

Ännu en måndag i livet. Just precis denna början på veckan blev ju kanske inte riktigt den bästa.. Kan väl säga att jag stigit upp med fel fot! Vanligtvis brukar jag inte ha något emot måndagar, de är en bra mjukstart på veckan då jag brukar passa på att tvätta kläder, städa köket och bara ta det lugnt med dottern. Men just idag bestämde barnet sig för att vara extra gnälligt och svårt att söva på morgonen. Hon vaknade redan vid 5:30 och jag matade, men NEJGO hon skulle somna om! Kämpade på till halv åtta, då hon äntligen gav upp och somnade om. Sen var vi vakna igen nio... Gnällas vid gröten, gnällas vid påklädning, men sen fick jag distraherat henne tillräckligt länge för att hinna dra ett varv med dammsugaren här. Såg verkligen ut som stryk! Man kunde ju inte tro att jag bara är hemma om dagarna, med tanke på hur smutsigt det blir här mellan varven.. Men det är ju som jag brukar säga åt Sebastian: Bara för att jag är hemma betyder det inte att jag är nån betjänt/hotellstäderska! Gör väl så gott jag kan. Nu är jag sjuk i ryggen och har en sjudundrande huvudvärk. Nå, kanske det ordnar upp sig än idag. Josse och Elvira är nämligen på väg hit i detta nu, så får väl helt enkelt ta och "dra åpp snåran å fåortset".

Hoppas ni fått en bättre start på veckan än mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar