25 september 2018

Flyttveckan är här!

Här blev det tyst några dagar igen, och orsaken är kort och gott att vi håller på att flytta! Eller själva flytten sker egentligen först till helgen, men vi (läs: jag) håller på och packar och förbereder så gott det går, så vi inte hamnar att hålla på hela lördagen. Lär ju nog ha att göra sen när allt ska plockas ur lådor och utplaceras också, så att.. Från början hade vi tänkt att flytten skulle ske först efter nyår, men nu orkade vi inte vänta längre, från båda sidorna, så det fick så lov att ske innan älgjakten drar igång. Som den planerande och organiserande människa jag är kan ni ju säkert tänka er att det stressar mig en aning när allt kom så snabbt på. Men samtidigt är jag ju "rutinerad" med flyttande; det här blir min tredje flytt på 2,5 år! Tacksamt också att vi inte bor så stort, så att få ihopplockat allt är inte en sååå stor grej. Inte i jämförelse med svärisarna som har ett trevåningshus och tjugo år med saker att tömma!

För den som inte hänger med ska vi alltså flytta i Sebastians barndomshem i Kimo. Hans föräldrar kommer att flytta hit i vår lägenhet, så vi byter helt enkelt! Eller nåja, enkelt är det ju inte, i och med att hela flytten måste ske på en dag.. Tack och lov har vi redan fört massor av grejer till huset, så blir det inte så kaos här. Tycker det räcker bra med de saker som står framme från förr, behöver inte krångla till det och göra det mer svårframkomligt med lådor och påsar i hela lägenheten... Jag lider verkligen när det är kaos! Därför vet jag också att det säkert kommer ta en tid innan jag känner mig hemma i huset. Vi ska nämligen renovera så gott som hela huset, medans vi bor där. Ett rum i taget! Kaos lär ju alltså vara mitt hushålls "motto" de närmaste 2-3 åren... Förvänta er alltså inte att se så mycket inredningsbilder den närmaste tiden, haha!

He va no bara he ja had på hjärta ida.

 En mycket vanlig syn hemma hos oss på dagarna. Får väl vara glad så länge vi bara har ett rum där jag kan "slarva bort" henne!
 Hon som älskar att se sig själv i selfiekameran och i spegeln!
 Tyvärr syns det inte så bra på bild, men jag borde nog ha fått pris för årets smutsigaste fönster...
 En skön höstpromenad längs med havet. Kommer verkligen att sakna det sen!
 När pappan busar med barnet. LOL!
 En kanske inte så lyckad bild. Men vi gillar gult!
 Ostbricka (och viiiiin!) för mamman och pappan när barnet somnat.
 En sista inredningsbild förrän allt blev kaos.
En med väldigt gott morgonhumör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar