8 september 2018

6 månader som flög iväg

Häromdagen fick jag hem en stor hög med fotografier som jag skickat till framkallning. Det var många fina minnen där i högen, från dotterns födsel fram till denna dag. De flesta av bilderna ska in i Eleonores "Boken om mig", några kanske i hennes dopalbum, och sen får vi se vart resten hamnar. Själv tycker jag jättemycket om att bläddra i mina gamla fotoalbum från när jag var liten, så det känns ju onekligen som om jag borde vara lika duktig som min mamma i tiderna, och göra album för varje år.. Återstår ju att se hur det går med den saken!

Men hursomhelst, det jag kom att tänka på när jag satt och tittade igenom bilderna var 1. Hurt fort tiden gått, och 2. Hur mycket barnet växt på sex månader. Tänkte att jag kan passa på och sätta en bild för varje månad, tillsammans med hennes vikt och längd. Kanske det intresserar nån av er där ute, annars så blir det ju ett fint minne här i cyberrymden för både mig och barnet!

5 dagar gammal. Födelsevikt 3885 g och 53 cm lång.
 1 månad. Längd 56 centimeter och ca 4,6 kilogram.
 2 månader, 5810 gram och 60 centimeter.
3 månader gammal, cirka 6,2 kg och 62,5 cm.
4 månader. Ser ut som en jätte mot Elvira (3 veckor och 3 kg) med sina 65,5 centimeter och 6850 gram!
5 månader och nästan 7,2 kg samt 68 centimeter.
Nu, 6 månader och 7660 g samt 68,5 cm.

När blev min baby så stor?

4 kommentarer:

  1. Ååh,pyjamasen på sista bildin!!! Varifrån?😍

    SvaraRadera
    Svar
    1. He e Moomin by Martinex, absolut eitt åv mina favoritmärken tå e kommer ti bånkläder! Så fina färger å tryck :) martinex.fi beställd ja från, säljs också vi Tuuri t.ex.

      Radera
    2. Såå fin! Tråor ja måst härm:)

      Radera