18 september 2018

En dag i Jeppis

 Good morning sunshine!
 Bäst att kolla lite Svampbob innan vi stiger upp...

Denna ljuva septembertisdag tyckte dottern att det var morgon klockan åtta (då hade jag matat klart henne och vi somnade om strax efter klockan sju). Jag var kanske inte redo för dagen riktigt än, så vi knäppte igång tv:n och slökollade lite barnprogram innan vi hasade oss upp. Kanske en dålig ny vana, men åtminstone ger det mig några extra minuter att dra mig, haha! Efter frukost och morgonrutiner var det bara att hoppa i ytterkläderna, packa skötväskan och ta sig ner till bilen. Denna tisdag var det nämligen dags för ett Jeppis-besök tillsammans med Madde!

Vi började med att åka till härliga Sunds trädgård, där lite höstblommor följde med oss hem. Sen in till centrum och barnklädshimlen Homefun/Majahome, och så lunch på Mango House. Det var en ny upplevelse för mig, och absolut något jag kan rekommendera! Väldigt god asiatisk buffé, och dessutom fanns det sushi. MUMS! Efteråt var vi proppmätta, men när vi nu en gång tagit oss till Jeppis skulle det ju givetvis inte gå att åka hem utan kaffepaus på Skorpan.. Men till vår stora besvikelse var det stängt! Hade jag ju helt missat. Så vi fick bila tillbaks in till stan och ta eftermiddags"kaffet" på Fiika i stället. Sen hemåt igen!

Höstblommor, ah!
 Supergod buffé på Mango House!
 För mig blev det iste och en brownie på Fiika.
 Dagens förnöjda sällskap!
 Unnade mig själv en vacker bukett blommor från Sunds.
 En som var nöjd att få rulla omkring på golvet efter en halv dag i bilstol...
Förra veckan fick jag veta att jag vunnit en tävling som Carro Ekman ordnade, och fick således shoppa loss av märket Maxomorra på Jeriika.fi. Så roligt! Tyvärr har vi ju så himla mycket kläder, så jag har hamnat att börja köpa i storlekarna 80-92. Kan ju alltså ta 1-2 år innan Eleonore kan använda dem. Men nu har vi ju i varje fall, hah!
Fick också hem min Pompdelux-beställning med Madde. 

Nu sover barnet ute i vagnen och jag sitter här i soffan och gäspar. Sambon önskade att jag skulle börja på med maten tills han kommer hem, men känner mig faktiskt inte det minsta hungrig efter dagens dunderlunch.. Återstår att se om jag alls orkar koka, eller om det bara blir nån smörgås till middag idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar