19 september 2018

En gammal hederlig blogglista

När blogginspirationen tryter (och barnet är inne på sovtimme två ute på balkongen) kan man ju alltid passa på att gräva i arkivet efter en hederlig blogglista. Lite onsdagsunderhållning, varsågoda:

När vaknade du i morse? 6:07 av sambons alarm, somnade om när han åkt iväg till jobbet, vaknade på nytt när barnet vaknade halv åtta ungefär. Sen försökte vi somna om efter lite amning, men det var nog bara att ge sig, så halv nio var vi på benen!

Vad var det första du tänkte när du vaknade? Vad är klockan? (det är oftast min första tanke)

Har du ringt nån idag? I så fall vem, och vad sa ni? Nope, men borde strax ringa min pappa och kolla när han är på väg hit.

Har du ont någonstans? Faktiskt inte för tillfället! Lite värkte det i vaderna när jag var ute på vagnpromenad på förmiddagen, men det är väl nog bara för att jag glömde stretcha efter måndagszumban...

Om du fick välja vad som helst att äta just nu, vad är du då sugen på? Skorpans kanelbullar, för att jag inte fick dem igår! En god tacosallad från Fresh skulle inte sitta helt fel heller. Eller så choklad, det funkar ju alltid.

Vad köpte du när du drog ditt kort senast? Iste och brownie på Fiika i går.

Vilken var den första sidan du gick in på på internet idag? Instagram, börjar alltid min dag med att kolla igenom Insta och Facebook. Dålig ovana..

Vad ska du göra i kväll? Mamma kommer på besök efter jobbet, sen får vi se om vi orkar och hinner med så mycket mer efter det.

Vilken var den första låten du satte på idag? Har faktiskt inte haft på nån musik än idag! Brukar nog vanligtvis sätta igång radion när vi ätit frukost, men kände för lite tystnad idag.

Varför ska man läsa din blogg? Om man vill veta vad som händer i mitt liv, kanske.

Vad gjorde du för exakt en vecka sen, den här tidpunkten? Oj, förra onsdagen klockan tolv? Satt kanske här och scrollade medan barnet sov, precis som nu.. Eller nej väntas lite! Höll ju på och städade i sovrummets lådor!

Tror du att du kommer få en komplimang idag? I så fall, för vad? Janå inte för mitt smutsiga hår i varje fall! Snarare kanske för att barnet är gulligt eller maten god..

När fotade du något senast, och vad? För en timme sen knäppte jag en bild på min höstplantering på balkongen:


Kommer du göra av med pengar idag? I så fall, på vad? Jepp, måste åka och veckohandla, så där ryker hundra euro igen...

Vad borde du göra idag? Handla, duscha och kanske packa lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar