21 oktober 2017

5

En gammal lista som Linda nån gång i tiden knåpat ihop, om jag inte missminner mig. Tyckte den passade bra denna soliga lördag i oktober!

FEM bästa just nu:
1. En helt ledig helg utan några som helst måsten eller planer.
2. Att jag ändå fått må så bra som jag gjort/gör nu under graviditeten.
3. Solsken ute.
4. Att allting flyter på rätt smärtfritt på jobbet.
5. Att jag har Nacho cheeseballs tills i kväll.

FEM värsta just nu:
1. Min värkande nacke, som resulterar i huvudvärk, trötthet och dåligt humör.
2. Boendeläget som retar mig varenda evigaste dag. Känns som om väggarna i denna lägenhet krymper för varje dag som babyns ankomst närmar sig!
3. Att vi inte har nån choklad hemma.
4. Att jag tydligen börjat få sammandragningar när jag anstränger mig lite extra.
5. Hur det ser ut i vårt förråd för tillfället.

FEM saker jag gjort den senaste veckan:
1. Jobbat. Innefattar bland annat tre vanliga jobbdagar och två lugna höstlovsdagar. Har också haft några föräldrasamtal under veckan.
2. Gått på en kort promenad för att testa kroppen efter förkylningen.
3. Varit till Maddes på Pompdelux-klädparty.
4. Haft Louise över på fredagsmys/spelkväll.
5. Vilat.


FEM saker jag ska göra i helgen:
1. Tvätta kläder.
2. Slappa.
3. Börja städningen av källarförrådet.
4. Kanske tvätta fönstren.
5. Troligen bli bjuden på mat hos svärisarna.

FEM saker jag längtar efter:
1. Slutet av februari, då vi äntligen får träffa den lilla som bor inne i min mage.
2. JUL!!!
3. Pepparkakor med vitmögelost till glöggen. Och croissanter med kallrökt lax. Vitvin. YÄÄÄÄÄH!
4. Dagen då jag känner mig snygg i kläder igen.
5. Gymmet. Faktiskt!

TVÅ saker jag tycker ni borde göra:
1. Gå ut och promenera lite i det härliga höstvädret! Tror jag ska försöka mig på en kort promenad här strax..
2. Baka något gott tills ikväll. Själv funderar jag på äppelpaj!

2 kommentarer:

  1. Bloggtips om du vill ha -> 1)Ge inspo om hu ditt framtida hus kommer att se ut! 2) Mat och recept intresserar alltid 3) ditt nästa inköp/något du suktat över lääänge men inte köpt 4) din ikea resa 5) har du några planer för din ledighet innan bebisen kommer?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Väldigt uppskattat med bloggtips då motivationen tryter :) ska ta och svara på dina "frågor" småningom!

      Radera