15 december 2015

Ljusglimtar

Sent igår kväll plingade det till i min telefon, en avisering om att jag hade fått mejl. Det var Jan på Kannustalo som mejlade de första ritningarna på vårt hus. Ni kanske minns att vi var på möte till husfabriken för en tid sen? Vi diskuterade våra tankar och idéer kring hus, och Jan tog med min skiss och våra planer till Kannustalos husritare. Igår var alltså dagen då jag för första gången fick se drömhuset som en riktigt ritning, inte bara nerklottat på ett rutigt A4-papper. Förutom planritning fick vi också 3D-ritningar, vilket gjorde hela saken ännu mer verklig. SÅ SPENNAAANND!

Nu har Kalle och jag tittat igenom och mejlat våra spontana tankar och förbättringsförslag. Väntar med spänning igen. För första gången i mitt liv är jag åtminstone på stigen som leder mot husbygge. Otroligt! Om ni skulle veta hur många år jag drömt om det här. Fantiserat. Längtat. Hus och inredning är verkligen en hjärtesak för mig. Jag fullkomligt älskar hus, och vilken hustönt skulle väl inte bli överlycklig över att se sina fantasier ta form? Det är så nära nu att jag nästan kan röra vid det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar