16 december 2015

Julkalendern lucka 16

Den sextonde luckan, och nu står julen verkligen och lurar bakom hörnet... Idag blir det en svensk låt igen, men denna gång en lite "svängigare" en. Kalle brukar ibland extraknäcka som gitarrist åt Årvas egen Cornelis, Uffe Johansson, så idag tänkte vi faktiskt köra en Vreeswijk-låt, bara för att vi kan. Eller ja, jag visste faktiskt inte att jag kunde.. Men det var inte så svårt! Nailed it på andra försöket. Och idag var det andra gången jag behövde använda text. Tror det var min pappa som var förvånad över hur jag kan alla låtarna utantill. Nå, det svaret är enkelt: Vi väljer bara låtar som hör till mina eller våra favoriter. Om man hört dem och sjungit med till dem trehundratusen gånger så sitter nog texten ganska bra. Dagens låt var ett undantag; visst lyssnar vi en del på Cornelis här i gården, men inte i den utsträckning att det skulle räknas som en favorit. Men kul med lite annorlunda musik ibland också. För som ni kanske har märkt så älskar jag fina, lite sorgliga, lugna låtar... Jaja, it's a pattern.

Dagens lucka är således Somliga går i trasiga skor. Varsågoda!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar