10 december 2015

Julfestfin


Sällan jag visar några outfits här på bloggen, för att ja, oftast klär jag mig i mjukisbrallor (också i skrivande stund)... Så måste ju passa på att visa när jag en gång har städat upp mig! Ikväll hade vi alltså julfest på dagis. Det gick över förväntan, och förutom att jag höll på att förångas av strålkastarens värme så gick det riktigt bra. När alla julfestare åkt hem och vi städat undan satte vi oss kring kaffebordet och njöt av lussebullar, pepparkakor, saft/kaffe och chokladpralinerna som vi fått i gåva. Dessutom fick vi med oss varsin julpåse med gotta hem, så lite av det har jag och Kalle kalasat på här hemma. 

Nu är det väl småningom sovdags för den här damen, om jag ska orka med veckans sista arbetsdag imorgon. Bara sex jobbdagar kvar till jullov, helt otroligt! Kan fortfarande inte fatta vart den här höstterminen tagit vägen... Som vanligt har man hunnit med ungefär hälften av det man tänkt sig. Och innan vi vet ordet av smälter snön (som visserligen fortfarande inte har kommit...) och jag får gräfta i rabatterna med rinnande näsa och vi sjunger Den blomstertid nu kommer och jag snyftar febrilt när jag ska säga hejdå åt barnen i Kimo. Och plötsligt står vår USA-resa och knackar på dörren och efter det blir det jullov igen. Ja, om inte livet är förunderligt, så säg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar