12 december 2015

Julshopp 'til you drop

Denna lördag har jag spenderat i Tuuri tillsammans med min mor och far. Vi åkte iväg vid halv nio och hemma var jag igen klockan sex på kvällen. Hur vi fick timmarna att gå? Ja det var inte svårt! Började med ett besök vid Nahkapaikka, där jag investerade i ett par ordentliga vandringsskor till sommarens USA-resa. Glass/kaffepaus på Spice Ice, och sen in i bybutikens shoppingvimmel tillsammans med alla andra glada galna shoppare. Det var verkligen inte brist på folk alltså.. Fick cruisa mellan hyllorna med vagnen enligt bästa förmåga. Fastnade bara fem gånger!

Nå, handlat fick vi, allt och lite till. Var mäkta stolt över mig själv som inte köpte många "extra" saker förutom julklappar och husgeråd av olika slag. Trodde att jag skulle klara budgeten galant, men sini där hade jag feeeeel... 400 euro så det bara blåste en gång. DJIIS. Dessutom strejkade mitt kort så pappa fick komma till undsättning. Gissa om det var pinsamt sen när jag gick till Otto-automaten och kollade och det visade sig att jag hade 10€ för lite. HAHAHA. Avslutade med mat och sen en sväng via matbutiken innan vi styrde kosan hemåt igen. Trött och slut efter en lång men rolig dag. Nu ska vi väl hoppas jag inte behöver handla några fler julklappar detta år!

 På Marimekko-avdelningen hade de -20% på mycket av porslinet och inredningssakerna. Gissa om jag var sugen på att köpa hem lite mer Oiva-porslin! Men de fick snällt stanna kvar i hyllan. Köpte en till randig tröja istället...
Shop much, aye?
 Konstaterade att det inte var så enkelt att få till en snygg matportion vid stående bordet. Men gott var det!
 Detta var i princip vad jag köpte åt mig själv, plus en minijulstjärna och en utelykta som jag tydligen glömde sätta med på bilden... Och så en heeel del nödvändiga saker hit hem, typ ingredienser till julbakningen, diskmedel och rakblad, duschtvål och hårband. Sånt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar